Kul med hund!

Bus i skogen

Kategori: LePet's Maryland, Sammy, Vardag

Idag tog jag med mig båda hundarna och åkte bussen ut till skogen. Mila tyckte att åka buss var sådär, det var lite läskigt och hon gömde sig lite hos mig men annars gick det bra. När vi väl kom fram till skogen fick hon gå utan koppel och med bara halsband och hon följde efter fint, fick locka lite när hon stod still vid en fläck eller liknande lite för länge eller när det gick förbi folk. Jätteduktig tjej! Väl i skogen lät jag hundarna springa lite som dem ville, Sammy hade energi till tusen så hon sprang runt runt runt i en himla fart! Jag kastade boll till henne som hon sprang runt med och lämnade den bara till mig ibland.. ;) Mila lekte lite med Sammy men oftast höll hon sig nära mig, jag passade på att köra lite inkallningar, kontaktövningar och att gömma mig bakom träd. Det tyckte både Mila och Sammy var roligt! 
 
Jag gick även längre in i skogen och lät dem gå omkring i den miljön, de fick även hoppa upp på träd och stubbar för att leta efter godis. Väldigt bra övning! Det var dock väldigt blött i gräset så båda hundarna var blöta och fina efter en och en halvtimmes lek i skogen. 
 
Buuuuuus!
 
:)
 
Ska vi leka?
 
Lite dogparkour ;)
 
Leta efter godis :)
 
Var är godiset?
 
Stå på stubbe!
 
 
Kommentera inlägget här: