Kul med hund!

Hundförarkläder

Kategori: Shopping, Vardag

Nu är skolan igång på riktigt! Jag läser till Socionom vid Lunds Universitet och nu har alla grupparbeten och föreläsningar dragit igång vilket innebär att man blir rätt upptagen. Dessutom ska jag försöka få ihop skola, jobb, hundar och träning ;) Men det ska nog gå!
 
Det jag tänkte berätta var att jag äntligen har fått hem mina hundförarkläder. Jättekul! Tidigare har jag använt mjukisbyxor och en hoodtröja, men mjukisbyxorna har bara två fickor och där får inte plats mycket. Det har känts krångligt och jobbigt att behöva trycka ner allt man behöver ha med sig i två fickor, haha. Därför har jag nu äntligen riktiga hundförarkläder med massa fickor! 
 
Det blev även ett par ordentliga kängor som jag kan använda, en hundförartröja, en hundförarväst och hundförarbyxor. Allt är ifrån engelsons! Hyfsat billigt, sitter bra och förhoppningsvis håller dem ett tag med! :) 

KOMMENTARER:

  • Cissi o goldentrion säger:
    2013-09-08 | 18:42:15
    Bloggadress: http://mountainman.blogg.se

    Lycka till med skolan! Och visst är det lättare att träna hund när det finns riktigt fickor på kläderna ;)

    Sv: Tack så mycket! :) Det tar ett tag att lära sig skyltarna men så fort de sitter så kommer det gå fint! :)

  • Amanda säger:
    2013-09-08 | 22:10:19
    Bloggadress: http://flockengrus.wordpress.com

    Hej! Vad roligt med hundförarkläder, det ska nog jag investera i så fort jag har råd. Det är inte så lätt med en knaper studentekonomi! Har du något tips på kläder att kika på? Tycker det är svårt att hitta en bra och inte svindyr hundförarväst exempelvis.

    Jag tipsade förut om övningar i självkontroll, och du bad om exempel! Jag tänker mest på övningar med kroppskontroll där hon sen får belöningen hos dig - typ som olika target-övningar (lära sig att springa till en filt/kon/musmatta och sen tillbaka till dig för belöning) eller helt enkelt att du övar på plats, under kursen: medan de andra tränar sina hundar så belönar du all kontakt som hon tar med dig? Vet inte om ni klickertränar eller hur ni gör? Jag tycker i varje fall att du ska läsa boken "Släpp kontrollen lös" av Leslie McDevitt! Jag pysslar inte med agility och har ändå haft massor med användning av den boken - så om man sysslar med agility kan jag tänka mig att den är grym att ha i bokhyllan! :)

    I vilket fall så verkar det som att kursledaren inte har så stor kunskap/koll på pedagogiken man bör ha när man håller kurs! Jag tycker det låter helt galet att ni kastas in att kunna ta flera hinder samtidigt och att hon inte ger er hjälp och stöd som ekipage! Dåligt :(

    Jag har varit med om liknande, gått svindyra kurser där man får samma information som man kan läsa sig till på internet. När man betalar för en kurs så förväntar man sig hjälp, stöd och kunskap!

    Ge inte upp! Använd kursen till att träna på fokus, kontakt, att gå in i er lilla träningsbubbla osv. Be att få ta så många hinder åt gången som du VET att ni klarar/lyckas med ta över ansvaret över er träning själv - det är sjukt att man ska behöva göra det när man går en kurs som man betalat för - men ibland verkar det som att man helt enkelt får bli sin egen tränare och lägga upp det på bästa sätt på egen hand!

    Lycka till! (Och ursäkta min roman som jag skrev här nu!)

Kommentera inlägget här: