Kul med hund!

Kontaktövningar

Kategori: LePet's Maryland

Idag har jag passat på att öva kontaktövningar med valpen. Hon är en golden retriever så hon är ett riktigt matvrak! Alltså gör hon allt för godis ;) hon är jätteduktig på kontaktövningarna, hon kan titta mig i ögonen även en lite längre stund :) jag kör så att jag har godis redo i handen och håller handen sluten, sitter tyst och väntar på att hon ska ta kontakt. Så fort hon tittar mig i ögonen får hon beröm och godis :) jag kör på ordet "braaa!".

Valpen heter förresten Mila till vardags och LePet'S Maryland i stamtavlan. Utomhus är hon också väldigt bra på att ta spontan kontakt, speciellt när hon vey att jag har godis.

Det är dåligare med leken, försökte köra en lekövning som jag läst om men hon var inte särskilt intresserad av att leka. Kanske för att hon såg att jag hade godis på mig? Får testa köra en annan dag då jag inte har något godis alls på mig och se om hon är mer intresserad av att leka då :)

Kommentera inlägget här: