Kul med hund!

Koppelträning

Kategori: LePet's Maryland, Vardag

Idag har jag tränat lite koppelträning med Mila, hon var duktig! Hon har varit lös ända sedan jag fick hem henne och hon är väldigt följsam och tar spontankontakt med mig, jätteroligt! :) Vi gick ett varv runt huset och hon följde efter fint och jag var redo med godis och glada beröm. Det enda var att hon satte sig ner väldigt ofta för att halsbandet kliade, men hon är ju inte van vid halsband så det tar säkert ett tag innan hon vänjer sig vid det med. 
 
Vi kör också en del kontaktövningar en stund varje dag och jag försöker ha godis på mig hela tiden så att jag kan belöna när hon spontant tar kontakt med mig. På fredag är hon 12 veckor och jag ska ringa för att få en vaccinationstid också. Tiden går väldigt fort! 
 
 
Bada är roligt :)
 

KOMMENTARER:

  • Zandra, Lova & Lystra säger:
    2013-09-05 | 10:05:03
    Bloggadress: http://www.goldendays.nu

    Hoppas 3-minuter konceptet ska fungera lika bra för er. :) Härligt med en lite valpis - vart kommer hon i från? Lycka till med all härlig valpträning. :D

Kommentera inlägget här: