Kul med hund!

LePet´s Maryland

Kategori: LePet's Maryland, Vardag

LePet's Maryland heter hon i stamtavlan och till vardags heter hon Mila. Mila är en tik och är 13 veckor gammal på fredag. Hon kommer då ifrån LePet's kennel och är en golden retriever. Hon är alltid glad och svansen viftar nästan konstant, otroligt lekfull och busig. Än så länge är hon väldigt följsam, jag har henne fortfarande lös, har bara haft henne i koppel en gång. Hon går inte långt ifrån mig och skulle hon göra det, så kommer hon nästan alltid direkt :) Hon älskar andra människor, rasen är ju känd för att vara social och det märks när hon är lös. Ibland har hon velat gå fram till folk och viftar på svansen, ibland har hon redan hunnit fram och hälsat på folk. Men jag försöker alltid hålla koll så att hon inte hinner gå fram till folk, det är något vi får öva på. Hon verkar inte tycka att det är särskilt roligt att leka med mig, inte än iallafall. Hon leker bara en liten liten stund sen går hon eller så vill hon ha godis, haha. Att leka med Sammy däremot är ju otroligt roligt! Jag håller på att klicka in Mila nu och vi lägger mycket fokus på inkallning, följsamhet och kontaktövningar. Jag bryr mig inte om att hon inte kan sitt, ligg och allt det perfekt än, det tänker jag öva in senare. Nu har jag som sagt fokus på inkallning, följsamhet och kontakt :) 
 
Med Mila skulle jag också vilja träna och tävla i rallylydnad, kanske även agility? Jag är lite intresserad av jakt, apportering och spår/sök också. Vi får se helt enkelt vad Mila tycker om och vill göra. Innan märktes inte hennes apportering av, hon hade inte direkt något föremålsintresse. Nu har hon däremot börjat bära runt på saker utomhus och gärna våra skor inomhus ;) 
 
Hade även tänkt att utställning vore skoj att testa på! Vi får se om jag vågar mig ut på någon utställning. Jag har ju ingen erfarenhet av det alls och vet inte alls hur man ska träna eller hur man ska visa upp hunden. 
 
Här tränar vi inkallning :)
 
 Lek och lockande in i vattnet :)
 
 Söta lilltjejen!
Kommentera inlägget här: