Kul med hund!

Sammy

Kategori: Sammy, Vardag

Tänkte att jag skulle presentera mina hundar, det har jag ju faktiskt inte gjort! 
 
Sammy är en tik på 1 år och 1 månad, hon är född 2012-07-23. Hon är en blandras, antagligen med collie i och de andra raserna vet jag inte eftersom hennes föräldrar är rumänska gatuhundar. Sammy själv är född i Sverige. Hon är min första egna hund, jag har haft hund i familjen innan men detta är min egna iallafall. Hon älskar att springa, det är verkligen det bästa som finns! Hon kan springa i timmar utan att bli trött känns det som, så hon har oändligt med energi. Mitt lilla energiknippe! Sammy är väldigt duktig på kontaktövningar, speciellt inomhus, utomhus är det lite svårare eftersom det finns så mycket roligt att titta på. Hundar älskar hon! Att springa runt runt runt och jaga/bli jagad av andra hundar är toppen. Jag försöker få henne att förstå att jag är lika rolig som andra hundar, men det är inte alltid det fungerar ;) Hon är rätt kräsen av sig när det gäller mat, jag gav henne färskfoder innan men det slutade hon helt med vilket är synd. Hon älskar att få jaga mig, bli jagad, leka kamplekar, springa och hämta föremål (inte alltid dock) och helt enkelt att få vara ute. En sak som hon inte alls tycker om är att klippa klorna och även att bada. Jag tyckte det skulle bli så roligt att få bada och busa med henne i havet nu i sommar, men det gick inte alls! Hon går bara längs kanten med havet och springer där. Hon kan gå ut i vattnet med, men bara en liten liten bit. Kan man inte bottna så ska man inte vara i vattnet är hennes åsikt ;) 
 
Jag vill gärna tävla i rallylydnad med Sammy, går en kurs i det just nu och försöker träna och öva så mycket jag kan hemma. Hon verkar tycka att det är roligt, men hon kan inte koncentrera sig länge utan godis så det måste vi öva på eftersom man inte får ha godis på tävlingsbanan ;) Jag ska även börja cykla med henne. 
 
Hämta pinne i havet är rätt roligt :)
 
 Min fina tjej!
 
 Sammy, 8 veckor gammal :)

KOMMENTARER:

  • Amanda säger:
    2013-09-10 | 08:45:24
    Bloggadress: http://flockengrus.wordpress.com

    Ämen gud så fin hon är. Jag blir lite nyfiken; hur kommer det sig att hon är född i Sverige men resultatet av två rumänska gatuhundar? Alla seriösa organisationer kastrerar och steriliserar ju hundrna som de för med sig hem till Sverige? Hur gick det till att Sammy blev till? :) Var mamman dräktig när hon kom in till Sverige? Spännande!

Kommentera inlägget här: