Kul med hund!

Veterinär

Kategori: LePet's Maryland, Vardag

Idag hann vi också med ett veterinärbesök för lilla Mila. Det var dags för 12-veckorssprutan! Hon fick gå en liten bit dit i koppel och det gick jättebra, hon drog i princip inte alls och höll sig antingen bakom mig eller vid min sida. Hon stannade lite ibland för att klia sig eller för att sniffa på något intressant och det är ju helt okej. Resterande bit så bar jag eller min sambo henne :) Väl hos veterinären var hon coollugn! La sig ner på golvet direkt och väntade, inget pipande eller skällande, bara låg där helt lugn. Då passade jag på att belöna med lite godisbitar :) I vaccineringen ingick en hälsoundersökning också och den gick bra, hon var frisk och allt såg fint ut! Skönt :) Själva sprutan gick också jättebra, hon sa inte något och det var över väldigt snabbt. Nu ligger hon här hemma och sover, är säkerligen trött efter allt busande i skogen och veterinärbesök. En bra dag helt enkelt :) 
 
 

KOMMENTARER:

  • Andrea säger:
    2014-06-28 | 18:37:10
    Bloggadress: http://sol-foto.se

    vilka fina hundar du har :)

    Svar: Tack så jättemycket :)
    kulmedhund.blogg.se

Kommentera inlägget här: