Kul med hund!

Cykelrunda med Mila

Kategori: LePet's Maryland, Vardag

Nu på kvällen tog jag ut Mila för att cykla en liten runda. Det gick mycket bättre än sist, hon höll sig fint brevid cykeln och drog inte särskilt mycket. Jag peppade henne och berömde henne under tiden vi cyklade. Vi stannade även en del på vägen för att jag skulle kunna berömma henne med godis också samt för att hon skulle få en liten paus. Hon är nyss fyllda ett år och har aldrig cyklat tidigare, därför tar jag det lugnt och försiktigt. Mot slutet när vi skulle cykla hemåt drog hon mycket åt en pinne på marken, så mycket att snöret till cykelfästet gick av! Som tur är är Mila en mycket snäll och lydig hund så hon sprang bara fram till pinnen, tog den i munnen och kom till mig när jag ropade på henne. Då fick jag koppla henne med vanliga kopplet och så gick vi sista biten hem. Det tråkiga med detta är att nu kan jag inte cykla med Sammy ikväll :/ Jag får försöka se om jag kan få ihop snöret själv men jag är så otroligt dålig på att knyta knutar som verkligen håller så det verkar som att jag får invänta hjälp med det.. Stackars Sammy!
 
 

KOMMENTARER:

  • Zara säger:
    2014-06-26 | 19:53:43

    Det finns tips på hur man gör knopar på nätet :)
    ¨
    Här är en bild som illustrerar några olika :)

    http://www.grennascout.se/wp-content/uploads/2010/11/knopar.jpg

Kommentera inlägget här: