Kul med hund!

Eget hundgodis

Kategori: LePet's Maryland, Sammy, Shopping, Vardag

Idag håller jag på att göra eget hundgodis till hundarna. Jag köper definitivt hundgodis men då endast spannmålsfritt och godis som jag vet innehåller i princip endast kött. Därför blir det mycket godis som är torkat som t ex K9 eller Planet Pet. Men då och då gör jag eget hundgodis. Fördelarna är att det blir billigare, nyttigare och man vet exakt vad man stoppar i sin hund. Nackdelarna är att det är jobbigt att skära i så små bitar och det tar tid. 
 
Här har jag köpt grisknorrar (som de får tugga på), grishjärta samt grisnjurar (som jag ska torka och göra hundgodis av) samt en tub mjukost som jag ska använda som hundgodis.
 
Här är dem i ugnen!
 

KOMMENTARER:

  • ≈Sanna≈ säger:
    2014-06-26 | 16:42:54
    Bloggadress: http://cdwoman.blogspot.se

    Vilken temperatur kör du på? Hur länge och har du luckan öppen eller stängd? Viktiga frågor när det gäller hundgodis :)

    Svar: Hej!Jag kör antingen 100 grader eller 50 grader. :) Luckan är öppen, så att luft kommer in! :) Längden beror på hur torrt man vill ha det men ca 2-3 timmar. Ska du göra eget hundgodis? :)
    kulmedhund.blogg.se

  • lisa säger:
    2014-06-26 | 20:48:51
    Bloggadress: http://www.workingmaniacs.weebly.com

    Jag brukar köpa kycklinghjärta/lungor/mage ibland o göra samma sak :)
    Torkar du grisknorrarna med?

    Svar: Ja, det är ju det bästa att göra eget hundgodis :) Synd bara att det är lite jobb med att skära små bitar och att det ska ta sån tid! Nej jag har inte testat att torka grissvansarna, utan jag ger dem råa till hundarna. Har du testat torka dem?
    kulmedhund.blogg.se

Kommentera inlägget här: