Kul med hund!

Tillbaka på banan

Kategori: Vardag

Tänkte att jag skulle återuppta mitt bloggande och försöka att hålla igång det! Det har hänt mycket sedan sist jag bloggade. Mila fyllde ett år den fjortonde juni och Sammy fyller två år den tjugotredje juli. De har blivit stora hundar! Jag och Sammy har även tävlat i rallylydnad vilket inte gick särskilt bra eftersom Sammy inte alls ville fokusera på mig utan ville bara nosa på gräset och titta på andra hundar. Vi fortsätter dock att träna rallylydnad och även Mila har börjat träna det. Vi har siktet inne på viltspår, lydnad och eventuellt agility. Vi har också börjat jogga/löpträna tillsammans och jag har köpt en springer så att vi kan börja cykla tillsammans också. 
 
Sammy har problem med sina öron, de luktar inte jättegott och är alltid smutsiga! Har tidigare kört på öronrens från apoteket men det verkar inte fungera. När vi var på MyDog i Göteborg fick jag dessa testprover och först idag testade jag dem på Sammy. Vi får se om det fungerar. 
 
 
Har även köpt hem blodpulver. Jag ska använda det när vi viltspårar! Då slipper man ansöka om tillstånd.
 
Ett äkta kaninskinn har också blivit köpt. Hundarna älskar det, men det verkar inte fungera särskilt bra att kampa med eftersom det går sönder. Får se vad vi ska göra med det, hade tänkt använda det som belöning när vi tränar. 
 
Kommentera inlägget här: